Η διαφήμιση της Gillette στηρίζει το κίνημα #MeToo και προτρέπει τους άντρες να γίνουν καλύτεροι

«Επειδή πιστεύουμε στον καλύτερο εαυτό των ανδρών». Η νέα διαφημιστική καμπάνια της εταιρίας Gillette έχει κεντρίσει την προσοχή για ένα σημαντικό λόγο.

Προτρέπει τους άνδρες να ξυρίσουν την «τοξική αρρενωπότητα» και να βγάλουν τον καλύτερό τους εαυτό.

Η νέα διαφημιστική καμπάνια της εταιρίας Gillette συντάσσεται με το κίνημα «Μe Too» και καλεί τους άνδρες να βάλουν ένα φρένο στον εκφοβισμό, την σεξουαλική παρενόχληση και οποιαδήποτε μη πρέπουσα συμπεριφορά.

Η δικαιoλογία «τα αγόρια είναι αγόρια» δεν πρέπει να λέγεται πια. «Τα αγόρια που παρακολουθούν σήμερα, είναι οι άνδρες του αύριο» σημειώνει ο αφηγητής της διαφήμισης.

Η διαφήμιση της Gillette έχει τίτλο «We Believe» και αναδιατυπώνει την κλασική ατάκα της Gillette, «The Best a Man Can Get».

«Είναι αυτό το καλύτερο που μπορεί να γίνει ένας άνδρας;» είναι το κεντρικό μήνυμα της διαφημιστικής καμπάνιας, η οποία δίνει βαρύτητα σε όλα τα αρνητικά στερεότυπα για τους άνδρες.

Οι άνδρες πρέπει να γίνονται το καλύτερο που μπορούν.

Από τις πρώτες κιόλας ώρες της προβολης του το διαφημιστικό προκάλεσε αρκετές συζητήσεις στο διαδίκτυο. Το ακροδεξιό περιοδικό The New American επιτέθηκε στο μήνυμα που στέλνει η Gillette, λέγοντας ότι «αντανακλά πολλές εσφαλμένες υποθέσεις». «Οι άνδρες είναι το πιο ατίθασο φύλο, κι αυτός είναι ο λόγος πίσω από την επικινδυνότητά τους, αλλά και τον δυναμισμό τους», αναφέρει το δημοσίευμα.

Ένα από τα επιχειρήματα των ακτιβιστών ανδρικών δικαιωμάτων είναι ότι διαφήμιση αφήνει να εννοηθεί ότι η πλειοψηφία των ανδρών είναι αλήτες, σεξουαλικά πεινασμένοι και βίαιοι. Πολλοί χρήστες στα social media έκαναν λόγο για υποκριτική «επίδειξη αρετής» που έχει σκοπό να ευνουχίσει περαιτέρω τους άνδρες.

Άλλοι πάλι είδαν τη διαφήμιση από άλλη οπτική γωνία:

Είναι ενδεικτικό ότι τα likes στο βίντεο της διαφήμισης είναι σαφώς λιγότερα από τα dislikes ενώ και στο Twitter πολλοί ήταν αυτοί που ξεσπάθωσαν μεταξύ των οποίων και ο Πιρς Μόργκαν, ο οποίος σχολίασε: «Αν η Gillette έβγαζε μια διαφήμιση που θα έλεγε το ίδιο για τις γυναίκες, ότι δηλαδή είναι “κακές” και έτσι θα γίνουν καλύτερες, οι φεμινίστριες θα ήταν έξαλλες με αυτό που τώρα αποθεώνουν».