Θλίψη στον κόσμο της Τέχνης: Πέθανε ο Πιέρο Μπορντίν

Ο Πιέρο Μπορντίν άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 74 χρόνων, έπειτα από βαρύ καρδιακό έμφραγμα που υπέστη κατά τη διάρκεια της κηδείας της πεθεράς του.

Την απώλεια του Πιέρο Μπορντίν, του σπουδαίου Ελληνοϊταλού θεατράνθρωπου, εικαστικού, σκηνογράφου, σκηνοθέτη, ιδρυτή και διευθυντή έως τώρα, επί 32 χρόνια, του ξακουστού Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου Καρνούντουμ στην Αυστρία, θρηνούν ο κόσμος του θεάτρου και ο Ελληνισμός της Βιέννης.

Ο Πιέρο Μπορντίν άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 74 χρόνων σε νοσοκομείο της Βιέννης, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των γιατρών για να τον κρατήσουν στη ζωή, έπειτα από βαρύ καρδιακό έμφραγμα που υπέστη κατά τη διάρκεια της κηδείας της πεθεράς του, προχθές, Παρασκευή, όπως επιβεβαίωσε σήμερα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στη Βιέννη, η σύζυγος και επί δεκαετίες στενή συνεργάτιδά του, Έλφι Μπορντίν.

Ο Πιέρο Μπορντίν είχε γεννηθεί στις 24 Ιουλίου 1947 στη Βιέννη από Ελληνίδα μητέρα από τον Μαραθώνα της Αττικής και από Βενετσιάνο πατέρα, παίρνοντας και ελληνική παιδεία στην Ελληνική Εθνική Σχολή Βιέννης (το αρχαιότερο ελληνικό σχολείο στη διασπορά που λειτουργεί ανελλιπώς εδώ και 220 χρόνια), για να σπουδάσει αργότερα στην Ανωτάτη Σχολή Εφαρμοσμένης Τέχνης στην αυστριακή πρωτεύουσα, και να είναι για πολλά χρόνια συνεργάτης και βοηθός του διάσημου εικαστικού Πέτερ Βάιμπελ.

Το 1989, ο Πιέρο Μπορντίν, ο “ακούραστος υπηρέτης του αρχαίου ελληνικού πνεύματος”, όπως ο ίδιος αποκαλούνταν από τον κόσμο του θεάτρου, ίδρυσε το Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος, με έδρα το Καρνούντουμ.

Σε αυτή την αρχαία ρωμαϊκή πόλη, δίπλα στη σημερινή αυστριακή κωμόπολη Πετρονέλ, λίγες δεκάδες χιλιόμετρα ανατολικά της Βιέννης, στα σύνορα με τη Σλοβακία, πραγματοποιείται, εδώ και 32 χρόνια, στα ερείπια των δύο αρχαίων αμφιθεάτρων της, κάθε Ιούλιο και Αύγουστο το Φεστιβάλ.

Το Καρνούντουμ, όπου για ένα διάστημα είχε την έδρα του ο αυτοκράτορας Μάρκος Αυρήλιος, μαθητής του Ηρώδου του Αττικού, είχε γνωρίσει την άνθηση του τον δεύτερο μ.Χ. αιώνα, από τον οποίο χρονολογούνται και τα ερείπια των δύο ρωμαϊκών θεάτρων του, ενώ ένα παράλληλο διεθνές συμπόσιο είναι αφιερωμένο στην ιστορία και στην ανά τους αιώνες σημασία του ελληνικού θεάτρου.

Ο Πιέρο Μπορντίν, όλα αυτά τα χρόνια, στο Φεστιβάλ Καρνούντουμ – το οποίο στο κέντρο της Ευρώπης είναι το μοναδικό στο είδος του που είναι αφιερωμένο στην Αρχαία Ελληνική Γραμματεία και μαζί με τις Συρακούσες και τη Μερίδα αποτελούν διεθνώς τα τρία κέντρα Αρχαίου Ελληνικού Δράματος εκτός Ελλάδας – είχε φιλοξενήσει στο παρελθόν όλα τα μεγάλα “ονόματα” που ασχολούνται με το αρχαίο ελληνικό θέατρο.

Από τους Τόνι Χάρισον, Πίτερ Χολ, Ρόμπερτ Ουίλσον, Ταντάσι Σουτζούκι, Χανσγιούργκεν Χάιμε, Σερένα Σινιγκάγκλια, Πίτερ Μπρουκ, Πέτερ Στάιν μέχρι τον Θεόδωρο Τερζόπουλο, αλλά και φημισμένους θιάσους, όπως το βρετανικό Βασιλικό Θέατρο, το Θέατρο Λα Μάμα της Νέας Υόρκης, το Πίκολο Τεάτρο του Μιλάνου, την κινεζική Κρατική Οπερα Πεκίνου, το Θέατρο Ταγκάνκα της Μόσχας, και διάσημους ηθοποιούς, όπως Χάνα Ζίγκουλα, Ζεράρ Ντεπαρτιέ, Μάγια Μόργκενστερν ή Μανταλένα Κρίπα.

thetoc,gr

Πατήστε εδώ και ακολουθήστε το ΕΝΘΕΤΟ στο Google News


loading...