Ξυπνάτε κουρασμένοι; – Δείτε γιατί

Όλοι γνωρίζουμε πια ότι ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται 7-8 ώρες ύπνο κάθε βράδυ, για να μπορέσει να αναπαυθεί και να αντλήσει την απαραίτητη ενέργεια για την επόμενη μέρα.

Παρόλα αυτά, όσο σημαντικό ρόλο παίζει η ποσότητα του ύπνου, άλλο τόσο παίζει και η ποιότητα και κακά τα ψέματα, οι περισσότεροι από εμάς δεν φροντίζουν να απολαμβάνουν έναν ποιοτικό ύπνο.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να ξυπνάτε ήδη κουρασμένοι και η μέρα μπροστά σας να μοιάζει με μαρτύριο. Δείτε γιατί συμβαίνει αυτό και τι μπορείτε να κάνετε για να το αλλάξετε.

Ροχαλητό, στεγνό στόμα και απαίσια πρωινή αναπνοή

Η αναπνοή από το στόμα και το ροχαλητό διακόπτουν τον ομαλό ύπνο, όπου η σωστή αναπνοή παίζει κυρίαρχο ρόλο. Αυτό συμβαίνει επειδή ο οργανισμός δε λαμβάνει αρκετό οξυγόνο ώστε να ηρεμήσει. Η λύση είναι να εκπαιδεύσετε τον εαυτό σας να αναπνέει από τη μύτη, ενώ δεν χάνετε τίποτα να δοκιμάσετε τα ειδικά επιθέματα ή τα ρινικά σπρέι, που σταματούν το ροχαλητό. Επίσης μπορείτε να πειραματιστείτε με την αλλαγή θέσης που κοιμόσαστε αλλά και να αποφύγετε το αλκοόλ και τα ηρεμιστικά χάπια, που χαλαρώνουν τους μυς, συμπεριλαμβανομένων της μύτης και του λαιμού. Η απώλεια βάρους, έστω και λίγων κιλών, έχει θεαματικά αποτελέσματα στην εξάλειψη του ροχαλητού.

Καούρα και άσχημη αναπνοή

Η «πρωινή αναπνοή» είναι συνήθως οιωνός γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης ή ασυμπτωματικής καούρας. Τα οξέα της παλινδρόμησης προκαλούν το σώμα να ξυπνήσει κατά τη διάρκεια του ύπνου, ακόμα και όταν δεν υπάρχουν συμπτώματα της καούρας. Το αποτέλεσμα αυτής της «σιωπηλής παλινδρόμηση» είναι σπασμωδικός ύπνος, και επειδή η πέψη εν τω μεταξύ έχει ολοκληρωθεί, δεν μπορείτε να αντιληφθείτε γιατί κοιμηθήκατε ελάχιστα. Για να αποφύγετε αυτήν την κατάσταση προσπαθήστε να μη φάτε τουλάχιστον 2 ώρες πριν κοιμηθείτε και να αποφεύγετε τα τρόφιμα με οξέα, όπως είναι το αλκοόλ, η σοκολάτα, τα λιπαρά κρέατα, τα εσπεριδοειδή και οι ντομάτες.

Συχνές μεταμεσονύχτιες επισκέψεις στην τουαλέτα

Νυκτουρία είναι η επιστημονική ονομασία της κατάστασης όπου ξυπνάει κάποιος το βράδυ για να πάει τουαλέτα. Το σώμα έχει μία φυσική διαδικασία που ακολουθεί και συλλέγει τα ούρα ενώ κοιμόμαστε, ώστε να μη χρειάζεται να ξυπνάμε για να πάμε τουαλέτα κάθε 6 με 8 ώρες. Αλλά όσο περνάνε τα χρόνια, η εξασθένιση στις αντιδιουριτικές ορμόνες, κάνει τον άνθρωπο να ξυπνά κατά τη διάρκεια της νύχτας. Για την βελτίωση της κατάστασης προσπαθήστε να μην πιείτε καθόλου υγρά τουλάχιστον 3 ώρες πριν κοιμηθείτε, συμπεριλαμβανομένων και υδαρών τροφίμων, όπως είναι οι σούπες και τα φρούτα. Επίσης ελέγξτε με το γιατρό σας εάν πάσχετε από οτιδήποτε μπορεί να προκαλεί διούρηση, όπως π.χ. ο διαβήτης κλπ.

Τρίζετε τα δόντια σας

Επίσημα ονομάζεται «βρουξισμός» και είναι το ακούσιο τρίξιμο των δοντιών σε ακαθόριστες ώρες, που οφείλεται σε νευρομυϊκή δραστηριότητα. Συνήθως περιλαμβάνει ένταση στις γνάθους, και δεν επιτρέπει στον οργανισμό να ηρεμήσει πλήρως. Σε ακραίες περιπτώσεις η ένταση μεταφέρεται και σε άλλους μυς του σώματος. Η ιδανική λύση είναι μία επίσκεψη στον οδοντίατρο. Εναλλακτικά, πολλοί ερευνητές προτείνουν να μην μασάμε τσίχλα κατά τη διάρκεια της μέρας, γιατί η συγκεκριμένη κίνηση «μεταφέρεται» τις ώρες που κοιμόμαστε.

Σβούρα στο κρεβάτι

Μία τέτοια κίνηση είναι μία πρώτη ένδειξη για το λεγόμενο σύνδρομο των «ανήσυχων ποδιών» και πρόκειται για διαταραχή των περιοδικών κινήσεων των άκρων (PLMD). Ο ειδικοί δεν γνωρίζουν απόλυτα ποια είναι η αιτία αυτών των διαταραχών αλλά το σίγουρο είναι ότι συμβαίνουν όταν υπάρχει έλλειψη βαθύ και ξεκούραστου ύπνου, όταν δηλαδή ο οργανισμός βρίσκεται σε κατάσταση REM. Για να το αντιμετωπίσετε επισκεφτείτε έναν γιατρό και συζητήστε μαζί του τα συμπτώματα για να πάρετε τη σωστή διάγνωση. Επίσης, μπορείτε να κάνετε ορισμένες διατροφικές προσαρμογές βάζοντας στη δίαιτα σας τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο και βιταμίνη B.

Εξάντληση, πονόλαιμος και πόνος στον αυχένα

Οποιαδήποτε διακοπή της αναπνοής στη διάρκεια του ύπνου, που διαρκεί πάνω από 10 δευτερόλεπτα, θεωρείται παθολογική υπνική άπνοια, πιο γνωστή με τον όρο «αποφρακτική άπνοια του ύπνου». Πρόκειται για μία διαταραχή, η οποία συμβαίνει όταν ο λαιμός «κλείνει» και στην ουσία κόβεται ο αέρας, με αποτέλεσμα να μην λαμβάνεται την σωστή ποσότητα οξυγόνου. Η λύση είναι να επισκεφτείτε έναν ωτορινολαρυγγολόγο, ο οποίος θα εξετάσει το σύστημα «μύτη-στόμα-λαιμός», ενώ μία εξέταση για τα επίπεδα του οξυγόνου στον οργανισμό σας θα δώσει μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα.

Αισθάνεστε υποτονικά ή έχετε υπνηλία όταν οδηγείτε;

Εάν αισθάνεστε υποτονικά και με μία συνεχή υπνηλία να «καραδοκεί», παρόλο που έχετε κοιμηθεί το 8ωρο σας, ενδέχεται αυτό να είναι ένα σημάδι ότι ο κιρκαδικός ρυθμός (ο ρυθμός δηλαδή μεταβολής των ορμονών ενός οργανισμού κατά τη διάρκεια ενός 24ώρου) του οργανισμού σας αντιμετωπίζει κάποιο προβλήματα. Με απλά λόγια, το βιολογικό σας ρολόι δεν μπορεί να συγχρονίσει τη μέρα με τη νύχτα. Αν μένετε ξύπνιος μέχρι αργά το πρωί, εργάζεστε σε εναλλασσόμενες βάρδιες, χρησιμοποιείτε υπολογιστή και άλλα τεχνολογικά gadgets πριν κοιμηθείτε, αλλά και συνηθίζετε να έχετε φως ανοιχτό κατά τη διάρκεια του ύπνου σας, τότε το πιο πιθανό είναι το βιολογικό σας ρολόι να «μπλέξει» τη νύχτα με τη μέρα. Επιχειρήστε να ακολουθήσετε ένα συνηθισμένο πρόγραμμα ύπνου, που να ακολουθεί το φυσικό φως της ημέρας, για μία εβδομάδα. Αν παρόλα αυτά δυσκολεύεστε, κάντε έναν σύντομο περίπατο όταν ακόμα είναι μέρα, για να παραμείνετε ξύπνιοι, ώστε να «κουραστείτε» και να κοιμηθείτε το βράδυ.

Πατήσετε εδώ και ακολουθήστε το ΕΝΘΕΤΟ στο Google News


loading...